Praktijkreglement

Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, heeft ‘Sportfysiotherapie & Trainingscentrum Ede’ (STC Ede) een praktijkreglement opgesteld die de veiligheid en de kwaliteit voor u waarborgen.

Door het lezen van deze toestemmingsverklaring en het verschijnen op de eerste afspraak, gaat u hiermee akkoord. U wordt verzocht om u aan dit praktijkreglement te houden.

Algemene praktijkregels

  • De openingstijden van onze locatie aan de Hoorn 24 in Ede staat vermeld op onze website.
  • De praktijk is overdag telefonisch bereikbaar op het nummer 0318 – 79 44 44 of via WhatApp op 06- 82 45 77 18. Daarnaast zijn wij ook te bereiken via info@stc-ede.nl. Binnen 24 uur nemen wij contact met u op.
  • Sportfysiotherapie & Trainingscentrum Ede heeft niet met alle zorgverzekeraars zorgovereenkomsten afgesloten. Als u wilt weten of fysiotherapie binnen uw zorgverzekering valt, hoeveel behandelingen er vergoed worden of wanneer de vergoeding stopt, adviseren wij om hiernaar te informeren bij uw zorgverzekeraar. Indien u niet of onvoldoende verzekerd bent voor fysiotherapie, is dit uw eigen verantwoordelijkheid. Mocht dit het geval zijn, ontvangt een factuur van STC Ede. STC Ede kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het versturen van facturen.
  • Als uw e-mailadres en telefoonnummer bij ons bekend zijn, ontvangt u de nota digitaal. Indien u de nota liever niet digitaal ontvangen, dan kunt u dit aangeven bij uw fysiotherapeut.
  • STC Ede hanteert de tarieven die met uw zorgverzekeraar zijn overeengekomen. Indien u niet verzekerd bent bij een Nederlandse zorgverzekeraar, of wanneer u geen behandelingen meer vergoed krijgt vanuit de basis- of aanvullende verzekering, zijn de particuliere tarieven van toepassing. Het is mogelijk dat het bedrag van uw zorgverzekeraar verschilt met het bedrag wat hier genoemd wordt.
  • U kunt uw afspraak tot 24 uur van tevoren kosteloos verplaatsen of afzeggen. Wanneer u uw afspraak niet tijdig afzegt, zijn wij genoodzaakt deze bij u in rekening brengen. Een te laat geannuleerde afspraak, wordt niet door uw verzekeraar vergoed. In dit geval wordt het particuliere tarief voor een ‘niet nagekomen afspraak’ in rekening gebracht.
  • Om uw behandeling(en) te kunnen declareren bij uw zorgverzekeraar, kunt u niet op dezelfde dag door een andere fysiotherapeut behandeld worden.
  • Het is mogelijk om in overleg met uw fysiotherapeut een telefonisch consult in te plannen, een zogenaamde zitting op afstand. Dit is mogelijk als u het op korte termijn niet redt om naar de praktijk te komen, op vakantie of bijvoorbeeld op zakenreis bent. Deze zitting op afstand wordt gedeclareerd bij uw zorgverzekeraar.
  • De fysiotherapeut is direct toegankelijk voor een screening en aanvullend beleid, dit betekent dat een verwijzing van een huisarts of specialist niet noodzakelijk is.
  • STC Ede is niet verantwoordelijk voor diefstal/vermissing van of schade aan uw eigendommen binnen of buiten de praktijk.
  • STC Ede aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel van cliënten welke zich niet aan de instructies van de fysiotherapeuten hebben gehouden.
  • In de praktijk worden ook minder valide cliënten behandeld. Wij stellen het zeer op prijs dat u, bij gebrek aan zitruimte, deze personen voorrang verleend op een zitplaats.
  • Wilt u bij parkeren van fiets of auto dit zodanig doen dat iedereen ongestoord zijn weg kan vervolgen.
  • In geval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van het personeel of de hiertoe bevoegde instantie (brandweer, politie) op te volgen.

Eerste afspraak

Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen bij uw gezondheidsklacht, bestaat de eerste afspraak met de fysiotherapeut uit een intakegesprek en direct aansluitend een behandeling. Er zullen 2 zittingen worden gedeclareerd bij uw zorgverzekeraar. De eerste afspraak duurt 60 minuten in beslag.
U ontvangt na het maken van de eerste afspraak altijd een bevestigingsmail. Bij de intake neemt u mee:

  • Identificatiebewijs (ID-kaart, paspoort of rijbewijs); laat dit registreren bij de eerste behandeling.
  • Indien nodig een verwijsbrief van de arts of specialist.
  • Handdoek, ook bij volgende afspraken.

Laatste afspraak

De laatste behandeling bestaat altijd uit een ‘out-take’. Hierbij wordt de behandeling met u geëvalueerd, het dossier afgerond en een rapport naar de huisarts en/of verwijzer verstuurd. Mocht u niet in staat zijn om naar de praktijk te komen, dan kan er ook een telefonisch consult plaatsvinden.

Hygiëne

  • In het hele gebouw is het verboden te roken.
  • Cliënten dienen tijdens de trainingen binnen schone sportschoenen te dragen.
  • Cliënten dienen, in de trainingszaal en in de behandelruimtes, een handdoek mee te nemen.
  • Bij sommige behandelingen zoals massage en manuele therapie, is er een direct lichamelijk contact tussen u en uw fysiotherapeut. Wij verwachten dat u hier rekening mee houd met betrekking tot uw persoonlijke verzorging.

Privacy

STC Ede werkt met een privacyreglement, dit betekent dat uw gegevens uitsluitend door medewerkers worden vastgelegd en bewaard volgens de wet
van AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Dit privacyreglement vindt u hier . Op de locatie waar u behandeld wordt, is het goed te weten dat:

  • De locatie altijd beschikt over een afgesloten behandelruimte.
  • Rapportages voor advocaten, verzekeringsartsen en letselschadebureaus dienen door het bureau te worden aangevraagd (conform de geldende procedure).

Klachtenreglement

U mag erop rekenen dat de fysiotherapeuten van STC Ede hun vak zo goed mogelijk uitoefenen. Heeft u toch klachten over de behandeling of de manier waarop uw fysiotherapeut met u omgaat, dan is het goed om dat kenbaar te maken. Voor uzelf, voor andere cliënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie. Bespreek de klacht eerst met uw behandelend fysiotherapeut. In het uiterste geval kunt u via het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF) een bemiddelingsgesprek aanvragen of contact opnemen met een klachtenfunctionaris. Levert een gesprek of een bemiddelingsgesprek niet het gewenste resultaat op, dan kunt u gebruikmaken van een klachtenprocedure via een van de onderstaande instanties:

  • De Klachtencommissie van het KNGF
  • De Geschillencommissie van het KNGF
  • Het Regionaal Tuchtcollege van de overheid
  • De contactgegevens daarvoor vindt u hier

STC Ede stelt het erg op prijs als u (bijna-) calamiteiten of situaties waarin u zich, om welke reden dan ook, niet prettig hebt gevoeld, meldt bij het management van STC Ede. Meer informatie, of een verzoek voor een persoonlijk gesprek, kunt u regelen aan de balie. Klachten, ideeën of verbetertips kunnen worden doorgegeven via info@stc-ede.nl. Klachten worden afgehandeld conform de Wkkgz.

Open chat
Hallo,
Hoe kunnen wij je helpen?